SITUAȚIA ACȚIUNILOR DE CONTROL/DOCUMENTARE AFLATE ÎN DESFĂȘURARE LA 26.08.2024
Nr. crt. |
Entitatea controlată |
Obiective |
1 | Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea companiei, inclusiv privind respectarea regulilor de guvernanță corporativă; 2. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne cu privire la încheierea și derularea contractelor; 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control. |
2 | Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători – CFR Călători S.A. |
1. Respectarea prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea societății și modul de desfășurare a activităților curente ale societății, prin raportare la obligația de asigurare a serviciilor de transport feroviar de călători în condiții de siguranță; 2. Respectarea prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă; 3. Respectarea prevederilor legale cu privire la atribuirea, încheierea și derularea contractelor de achiziție sectorială, respectiv a contractelor prin care au fost înstrăinate sau închiriate bunuri și alte active din patrimoniul societății; 4. Respectarea prevederilor legale cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul societății; 5. Gestiunea strategiei de resurse umane, evoluția numărului de angajați prin prisma criteriilor legale în acest sens și modul de organizare a concursurilor de angajare, inclusiv pentru funcțiile de conducere; 6. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, după aprobarea în prealabil prin ordin al șefului CCPM. |
3 | Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă S.A. |
1. Respectarea prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea societății și modul de desfășurare a activităților curente a societății, prin raportare la obligația de asigurare a serviciilor de transport feroviar de marfă; 2. Respectarea prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă; 3. Respectarea prevederilor legale cu privire la atribuirea, încheierea și derularea contractelor de achiziție sectorială, respectiv a contractelor prin care au fost înstrăinate sau închiriate bunuri și alte active din patrimoniul societății; 4. Respectarea prevederilor legale cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul societății, inclusiv legalitatea operațiunilor de încadrare de personal, ocuparea funcțiilor de conducere (toate categoriile de concursuri) și concedierile din perioada de referință; 5. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, cu aprobarea prealabilă a șefului CCPM. |
4 | Studioul de Creație Cinematografică București |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea entității; 2. Verificarea modalității de desemnare și exercitare a atribuțiilor de către membrii Consiliului de Administrație și aparatului de conducere executivă a societății; 3. Respectarea prevederilor legale în ceea ce privește finanțarea proiectelor cinematografice în calitate de producător/coproducător; 4. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la constituirea și realizarea veniturilor, precum și cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității, precum și legalitatea încadrărilor de personal și a ocupării funcțiilor de conducere; 5. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, cu aprobarea prealabilă a șefului CCPM. |
5 | Ministerul Sănătății |
1. Analiza măsurii în care activitățile de asistență tehnică ce urmează a fi derulate de către Organizația Mondială a Sănătății în scopul îndeplinirii obiectivelor asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență a României se suprapun cu atribuții similare ale Ministerului Sănătății, ale entităților subordonate acestuia sau ale Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate; 2. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de documentare. |
6 | Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj Napoca |
1. Verificarea modului de implementare, la nivelul unității medicale, a măsurilor cu caracter administrativ ce vizează prevenirea infecțiilor asociate asistenței medicale; 2. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind raportarea infecțiilor nosocomiale la nivelul unității sanitare; 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, cu aprobarea prealabilă a șefului CCPM și informarea Prim-ministrului. |
7 | Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează ocuparea posturilor și funcțiilor existente la nivelul entității, precum și a celor aplicabile în privința derulării raporturilor de muncă și de serviciu ale personalului instituției; 2. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează modalitatea de efectuare a inspecțiilor și a controlului asupra transporturilor rutiere și activităților conexe acestora; 3. Verificarea modului de respectare a cadrului legal aplicabil, cu referire la achizițiile de bunuri și servicii; 4. Verificarea modalității de soluționare a cauzelor de contencios administrativ, litigii de muncă, a cauzelor îndreptate împotriva proceselor – verbale de constatare și sancționare a contravențiilor și alte cauze în care I.S.C.T.R. este parte; 5. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționare entității; 6. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității; 7. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
8 | Regia Națională a Pădurilor
(ROMSILVA) |
1. Verificarea respectării dispozițiilor legale privind regulile de guvernanță corporativă. 2. Respectarea dispozițiilor legale privind modul de ocupare a funcțiilor de conducere în aparatul central și direcțiile silvice județene și modul de acordare a primelor persoanelor cu funcții de conducere. 3. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la constituirea și realizarea veniturilor, precum și cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul regiei. 4. Modul de realizare a programelor anuale de investiții. 5. Modul de exploatare în regie proprie a lemnului din fondul forestier proprietate publică a statului și de exercitare a controlului respectării regulilor silvice a lemnului în pădurile administrate de regie. 6. Modul de implementare a programelor/proiectelor derulate la nivelul regiei. 7. Stadiul litigiilor privind retrocedarea terenurilor forestiere. 8. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, cu aprobarea prealabilă a șefului CCPM. |
9 | Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat și
Ministerul Educației |
1. Verificarea respectării normelor legale aplicabile în cadrul exercitării dreptului de administrare asupra imobilelor ce intră în componența Bazei „Cutezătorii” |
10 | Transelectrica SA |
1. Respectarea prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea societății; 2. Verificarea cauzelor care au condus la pierderea litigiilor în instanță; 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, după aprobarea în prealabil prin ordin al șefului CCPM. |
11 | Ministerul Antreprenoriatului și Turismului |
1. Verificarea respectării prevederilor legale privind instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice (schemă de ajutor al cărei scop îl reprezintă sprijinirea culturii de film și producției de film în România); 2. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, după aprobarea în prealabil prin ordin al șefului CCPM. |
12 | Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează ocuparea posturilor și funcțiilor existente la nivelul entității, precum și a celor aplicabile în privința derulării raporturilor de muncă și de serviciu ale personalului instituției. 2. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează modalitatea de eliberare a titlurilor de protecție din domeniul proprietății industriale care conferă titularilor drepturi exclusive pe teritoriul României. 3. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea entității. 4. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității. 5. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
13 | Agenția Națională pentru Resurse Minerale |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și procedurale privind acordarea și prelungirea/reînnoirea licențelor de exploatare a apelor minerale cu destinație medicinală (terapeutică) și a altor resurse minerale similare pentru care există obligație legală de licențiere; 2. Verificarea respectării prevederilor legale și procedurale privind controlul modului de respectare de către titulari a prevederilor din licențele de exploatare acordate de instituție; 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a șefului CCPM. |
14 | Compania Națională „Poșta Română” SA |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne în domeniul guvernanței corporative; 2. Verificarea modului de respectare a cadrului legal privind ocuparea posturilor, stabilirea drepturilor salariale, acordarea pentru personalul companiei a stimulentelor financiare și decontarea cheltuielilor privind chiria și transportul pentru personalul angajat; 3. Verificarea modului de elaborare și aprobare a bugetelor de venituri și cheltuieli, inclusiv a planurilor de investiții anexate acestora, precum și execuția acestora. Verificarea prin sondaj a legalității și regularității angajării și efectuării cheltuielilor companiei, inclusiv a celor de protocol, organizare de evenimente, tipărirea unor formulare în alt scop decât obținerea de venituri de către companie, inclusiv verificarea modului de aprobare, derulare și decontare a deplasărilor interne și externe; 4. Verificarea modului de gestionare a debitelor și creanțelor companiei, inclusiv a modului de înregistrare contabilă și de urmărire a sumelor stabilite de către instanțele de judecată; 5. Verificarea legalității și regularității plăților efectuate de companie către alte persoane juridice, inclusiv afiliate, cu sediul în România sau în alte state, în afara celor aferente relațiilor comerciale curente; 6. Verificarea legalității și regularității activității de achiziție de bunuri, servicii (inclusiv servicii juridice de asistență, reprezentare sau consultanță) și lucrări, precum și evaluarea modului în care a fost stabilită necesitatea respectivelor achiziții și au fost urmărite contractele; 7. Verificarea modului de gestionare a parcului auto; 8. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
15 | Inspectoratul de Poliție Județean Giurgiu, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului şi Adopție și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Giurgiu |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind activitățile de control, verificare, supraveghere și cercetare a aspectelor ce intră în competența fiecărei instituții sau care au făcut obiectul unor petiții/sesizări adresate acestor entități publice. 2. Verificarea aspectelor negative punctuale semnalate public, care vizează faptele unor persoane angajate la instituțiile menționate mai sus. 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de documentare, cu aprobarea prealabilă a șefului CCPM. |
16 | Registrul Auto Român |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea RAR. 2. Verificarea respectării prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă, în ceea ce privește desemnarea și remunerarea forurilor decizionale ale RAR. 3. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează ocuparea posturilor și funcțiilor existente la nivelul entității, precum și a celor aplicabile în privința derulării raporturilor de muncă și de serviciu ale personalului RAR. 4. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind îndeplinirea atribuțiilor generale și specifice ale entității, cu precădere în domeniul omologării individuale, inspecțiilor tehnice periodice, supravegherii parc național de vehicule, omologărilor de tip, supraveghere de piață și a altor activități specifice tuturor departamentelor din cadrul RAR; 5. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la realizarea veniturilor programate și la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității, inclusiv derularea procedurilor de achiziții de lucrări, bunuri și servicii; 6. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful Corpului de control al prim – ministrului. |
17 | Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne privind gestionarea resurselor umane la nivelul instituției. 2. Verificarea modului de respectare a cadrului legal privind administrarea bunurilor aparținând domeniului public al statului. 3. Verificarea modului de respectare a cadrului legal privind acordarea avizelor de specialitate. 4. Alte aspecte considerate relevante de către membrii echipei desprinse din derularea activității de documentare, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
18 | Agenția Națională pentru Îmbunătățiri Funciare |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne în ceea ce privește organizarea și funcționarea instituției. 2. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității. 3. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la implementarea tehnică și financiară a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de irigații. 4. Alte aspecte considerate relevante de către membrii echipei desprinse din derularea activității de documentare, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful Corpului de control al prim-ministrului. |
19 | Societatea Neptun Olimp SA |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne în domeniul guvernanței corporative. 2. Verificarea modului de gestionare a patrimoniului societății. 3. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
20 | Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – RENAR |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne privind exercitarea atribuțiilor de coordonare a organismelor care funcționează în coordonarea MEAT. 2. Alte aspecte considerate relevante de către membrii echipei desprinse din derularea activității de documentare, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful CCPM. |
21 | Administrația Rezervației Biosfera Delta Dunării |
1. Verificarea modului de respectare a cadrului legal și a normelor interne privind organizarea și funcționarea instituției. 2. Verificarea modului de respectare a cadrului legal privind administrarea și concesionarea/închirierea/arendarea, după caz, a suprafețelor de teren aparținând domeniului public și privat al statului care se află în aria de competență a ARBDD. 3. Verificarea modului de administrare a resursei piscicolă din domeniul public al statului, în conformitate cu prevederile planului de management și ale regulamentului rezervației. 4. Alte aspecte considerate relevante de către membrii echipei desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a secretarului de stat, șeful Corpului de control al prim-ministrului. |
22 | Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară |
1. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind implementarea proiectului „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România” finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 și cofinanțat din fonduri de la bugetul de stat. 2. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind modul de supraveghere și monitorizare a derulării proiectului „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. 3. Identificarea cauzelor neîndeplinirii obiectivelor stabilite în proiectul „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. 4. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind modul de evaluare a documentațiilor cadastrale în cadrul proiectului „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control desprinse din derularea activității de control, cu aprobarea scrisă a șefului CCPM. |
23 | Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor |
1. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea instituției. 2. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind implementarea Programului de realizare a Sistemului național antigrindină şi de creștere a precipitațiilor aprobat prin HG nr. 256/2010. 3. Verificarea respectării dispozițiilor legale și a normelor interne privind derularea procedurilor de achiziție a bunurilor, serviciilor și lucrărilor la nivelul instituției, precum și urmărirea și derularea contractelor. 4. Alte aspecte considerate relevante de către echipa de control, cu aprobarea scrisă a șefului Corpului de control al prim-ministrului. |
24 | Agenția Națională pentru Sport |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează organizarea și funcționarea entității controlate. 2. Verificarea modalității prin care au fost gestionate fondurile publice pentru activitatea sportivă, respectiv verificarea modului în care au fost efectuate cheltuieli pentru realizarea acțiunilor sportive și au fost acordate premii, indemnizații sportive, prime şi alte drepturi. |
25 | Agenția Română pentru Investiții şi Comerț Exterior |
1. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne ce reglementează organizarea, funcționarea și gestionarea resursei umane. 2. Verificarea modalității prin care ARICE: – a inițiat și a asigurat elaborarea politicilor publice şi a strategiilor în domeniile de competență și a promovat aprobarea acestora prin acte normative; – a asigurat funcționarea mecanismelor de derulare a acțiunilor de susținere și promovare a exportului și a utilizat fondurile publice alocate în acest sens; 3. Verificarea respectării prevederilor legale și a normelor interne privind atribuirea contractelor de achiziție publică, precum și a reglementărilor ce vizează angajarea și plata cheltuielilor. |